Jika Berkunjung Jangan Lupa Meninggalkan Jejak Di BUKU TAMU INI... :)
Buku Tamu

Tandatangan Paling Mahal Di Dunia

Tandatangan sangat penting dalam kehidupan seharian kita terutamanya untuk urusan bank, jual beli, insurans, pekerjaan, dan lain-lain. Setiap orang memiliki tandatangan tertentu yang kadang kala ada membawa maksud tertentu atau pun tandatangan yang tidak mempunyai sebarang maksud.

Tapi tahukah anda, tandatangan juga memiliki nilai tertentu yang boleh dinilai dengan wang ringgit? mari kita tengok antara 5 tandatangan yang paling mahal di dunia..

1. Tandatangan William Shakespeare


Tandatangan William Shakespeare yang asli dikatakan hanya ada 6 di muka bumi ini dan dikatakan tandatangan yang termahal di dunia iaitu dianggarkan $5juta iaitu RM 15 Juta bagi duit Malaysia setiap satu.


2. Tandatangan Bekas Presiden AS Abraham Lincoln


Tandatangan bekas presiden AS ini yang di ambil di atas satu surat dikatakan pernah dilelong sehingga mencecah $ 748,000 iaitu sebanyak RM 2, 244, 000 pada tahun 1991.. wow kat atas surat pun boleh dilelong..memang hebatt


3. Tandatangan John Lennon


Tandatangan ahli kumpulan The Beatles ini iaitu John Lennon dikatakan tandatangan yang terakhir beliau di atas salinan albumnya yang terakhir pada tahun 2003 sebelum mati dibunuh. Nilai tandatangan ini dikatakan mencecah $ 525,000 iaitu sebanyak RM 1, 575000.


4. Tandatangan Jimmy Page


Tandatangan lagenda gitaris Jimmy Page pernah mencecah $49,000 iaitu sebanyak RM 275, 000 di suatu jualan lelong. Tandatangan ini ditandatangani di sebuah gitar.


5. Tandatangan Jimmy Hendrix


Tandatangan pemain gitar paling berpengaruh dalam sejarah muzik rock ini telah mengejutkan dunia apabila meninggal pada usia 27 tahun. Walaubagaimanapun, tandatangannya di atas sebuah kertas memiliki harga £ 41,000 iaitu sebanyak RM 230,000.



Setelah Membaca Artikel Tandatangan Paling Mahal Di Dunia jangan lupa klik LIKE yaa.. dan Semoga bermanfaat bagi sobat . Terimakasih atas kunjungan Anda serta kesediaan Anda membaca artikel ini. Kritik dan saran dapat anda sampaikan melalui kotak komentar atau di Buku Tamu. Sertakan link di bawah ini bila anda ingin COPAS.



0 comments:

Post a Comment